שטיח לחדר משחקים

דצמבר 13, 2020

אם יש לכם חדר משחקים לילדים או חדר ילדים שבלילה משמש כחדר שינה וביום משמש כחדר משחקים אחד הפריטים המומלצים להוסיף אליו הוא שטיח. אבל שלא כמו שטיח לסלון שטיח לחדר הילדים צריך לענות על פונקציות אחרות ואפשר להתפרע עם העיצובים והרעיונות ולשדרג את העיצוב של החדר באופן משמעותי בהוספת שטיח בלבד.

דגשים חשובים בבחירת שטיח לחדר משחקים:

  1. חשוב שהשטיח יהיה בגודל הנכון. מדדו את הגודל של החדר והחליטו כמה ממנו תרצו שהשטיח יכסה- כולל הרהיטים שיש בחדר כך שהוא יוכל להשתלב בהתאם ולכסות את הרצפה ולהיות מתחת או צמוד לרהיטים לבחירתכם.
  2. מונע החלקה- בדקו שהחלק התחתון של השטיח יציב על גבי הרצפה ולא זז בקלות. ילדים נוטים לרוץ ולקפוץ ואם השטיח יזוז הם עלולים ליפול ולהיפגע לכן חשוב שזה יהיה שטיח שיושב בצורה יציבה על הרצפה ולא מחליק.
  3. סוג הבד- יש בחירה רבה של בד כאשר מדובר בשטיחים אבל כאשר מדובר בשטיח לחדר משחקים סוג הבד חשוב במיוחד. חשוב מאוד לבחור בד שהוא היפו אלרגני כי לילדים, בעיקר לילדים קטנים יש עור רגיש שמגורה בקלות. כדאי שהבד יהיה נעים למגע, לא דוקר או קצר מדי וגם לא ארוך מדי עם שערות רבות בהן חתיכות קטנות של משחקים יכולים להיאבד. קחו בחשבון שהילדים וגם אתם תבלו שעות על גבי שעות בישיבה על השטיח אז כדאי שהוא יהיה נוח לשבת עליו ולשחק עליו משחקי קופסא, לבנות עליו בלגו ולשחק עליו בבובות.
  4. קל לניקוי- בחרו שטיח שלא סופג כתמים וריחות בקלות ולא כזה שתצטרכו לשלוח לניקוי יבש בכל פעם שישפך עליו משהו והרי ישפך עליו הרבה… בדקו את הוראות הניקוי וודאו שאפשר בקלות לנקות אותו בעצמכם.
  5. החלק הכי כייפי בבחירת שטיח לחדר משחקים הוא העיצוב- מכיוון שמדובר בחדר ילדים והם יגדלו והטעם שלהם ישתנה לא מעט פעמים בזמן הזה, אל תשקיעו בשטיח יקר ויוקרתי אלא בחרו שטיח שתואם את האופי ואת התקופה. זה יכול להיות שטיח בצבע אחד או עיצוב שתואם כל גיל ומתאים גם לבנים וגם לבנות וזה יכול להיות שטיח משחק. מה הכוונה? שטיח שיש עליו דוגמא של מגרש כדורגל, או שטיח שיש עליו דוגמא של מרוץ מכוניות שאפשר לשחק עליו. שטיח עם הדפסי כוכבים זוהרים בלילה, או אפילו שטיח בעיצוב אישי לפי הזמנה.

 

שטיח לחדר משחקים הוא אחד מפריטי העיצוב החשובים בעיצוב חדר משחקים אז אל תוותרו על שטיח יפה ומעוצב שמתאים לחדר המשחקים וגם כמובן פונקציונאלי.