להכניס קצת צבע לחיים – על כוחו של השטיח

נובמבר 12, 2020

אין שום סיבה להשאיר בית ריק ומרוקן מצבעים כשהיום יש כל כך הרבה אפשרויות להכניס צבע לבית ולחיים. זה לא אומר שצריך לקנות כל רהיט וכל פריט בצבע אחר אבל אפשר ורצוי לבחור פלטת צבעים וגוונים ולעצב לפיה את כל הבית ככה שייווצר מראה אחיד והרמוני. צבע מכניס שמחה וכיף לחיים וזה משהו שכל אחד צריך ורוצה שיהיה לו בבית!

איך להכניס צבע לבית:

יש הרבה דרכים מקוריות ויצירתיות להכניס צבע הביתה- החל מהרהיטים, תמונות וציורים, וילונות כריות ואפילו אביזרי תאורה. אבל הפעם אנחנו רוצים להתמקד בדרך אחת עיקרית להכניס הרבה צבע ובצורה סופר יצירתית הביתה- השטיח.

שטיחים מודרניים נמצאים היום בכל חנות עיצוב ובכל חנות לרהיטי בית וכמובן בחנויות ובאתרים שמוכרים סוגים שונים של שטיחים. אם החלטתם על עיצוב מודרני לבית שלכם אתם צריכים להתאים את הצבעים ואת הרהיטים ואת העיצוב וכמובן את השטיחים. בין אם מדובר בשטיחים לסלון, שטיחים לחדר השינה או שטיחים לחדרי הילדים- כל אחד מהם צריך להיות מותאם לקו העיצוב הכללי של הבית וכמובן לפי כל חדר אליו השטיח מיועד.

בכדי לבחור את הצבעים שאיתם תעצבו את הבית ובכלל זה את הצבע או את הצבעים של השטיח או של השטיחים שתבחרו אתם צריכים להכיר את צבעי היסוד ואת שילובי הצבעים המתאימים. כמובן שכל צבע שתרצו תוכלו להכניס הביתה אבל אם אתם כבר מעצבים בסגנון מסוים או מעצבים את הבית מחדש כדאי שתעשו זאת נכון ולא תייצרו בלגן.

כמו שכולם מכירים צבעי היסוד הם כחול, אדום וצהוב שכאשר מערבבים אותם נוצרים צבעי משנה- כתום ירוק וסגול. אם תרצו גוון פסטל בהיר תערבבו את הצבע עם לבן ואם תרצו גוון כהה יותר סוג של מראה מעושן תערבבו אותו עם שחור. אבל בנוסף לידע הבסיסי הזה ישנם צבעים משלימים (לא סתם הם נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים) כמו למשל אדום וירוק, סגול וצהוב כחול וכתום. אולי בדמיון או אפילו בגלגל הצבעים זה נראה לכם צבעוני מדי או סותר אבל אם תתחילו להסתכל מסביבכם על עיצובים שונים תראו שזה הולך נהדר ביחד. למשל סלון בגוונים של אדום הנוטה לכיוון חום ושטיח בצבע ירוק זית. או סלון בגוונים של כתום ושטיח תכלת. ברגע שתראו את שילובי הצבעים האלה שקיימים בעיקר בשטיחים מודרניים תראו שהם משלימים זה את זה ויוצרים מראה אחיד ומושלם ביחד.

בסופו של דבר הטעם האישי שלכם הוא זה שקובע אבל כדאי שתחליטו מראש אם אתם הולכים על סלון מקושט וצבעוני כאשר השטיח הוא עוד נקודת צבע ואז הוא צריך להיות אחיד ועדין יותר, או שהשטיח הוא המרכז ואז אתם יכולים להשתולל עם הצבעים ההדפסים והדוגמאות עליו ושאר העיצוב יהיה בגוון אחיד יותר שישתלב איתו.

“.