כך תשמרו על השטיח שלכם

נובמבר 3, 2020

רכשתם במיטב כספכם שטיח איכותי לבית, בחרתם בקפידה את החברה ממנה רכשתם את השטיח, קראתם עשרות טיפים והתייעצתם עם מומחים ויועצי עיצוב ובסוף רכשתם שטיח מקסים ורחב ידיים לסלון בבית. אך כמו כל רהיט אחר, גם על השטיח חשוב לשמור, הקפדה על ניקיון וטיפוח באופן קבוע, יאריכו את חיי השטיח ויאפשרו לכם להנות ממנו במשך שנים ארוכות

אז מאיפה מתחילים? לפנייכם כמה טיפים חשובים לשמירה על השטיח שלכם.

לנקות מייד –  לא בוכים על חלב או מיץ שנשפך על השטיח אלא מנקים מייד. הקפידו כמובן שלא לשתות ולאכול בסלון, אך אם בכל זאת הילד שפך בטעות כוס מיץ תפוזים על השטיח היפה שלכם, הקפידו לנקות אותו באופן מיידי, אל תחכו למחר. ככל שהכתם טרי יותר הוא פחות נספג בתוך החוטים והוא קל יותר לניקוי. בדקו כמובן האם מופיע על התגית של השטיח כיצד מותר לנקות אותו. השתמשו בחומרים ייעודיים התייעצו מראש עם מומחה שטיחים מה לעשות במידה ויש כתם שתייה.

אוהבים בעלי חיים? נהדר גם הם אוהבים אתכם ויותר מכך הם בדרך כלל אוהבים גם את השטיח שלכם. כדי להנות משטיח יפה ונקי לאורך שנים חשוב להקפיד ולנקות אותו משיער בעלי החיים. שימו לב שישנם בעלי חיים שהפרווה שלהם יכולה ממש לחדור אל תוך סיבי השטיח ועל מנת לנקות את השטחי בצורה מיטבית חשוב להשתמש בשואב שיער ייעודי. אם השטיח ממש מלא בשיער חיה. ניתן גם להרטיב מעט את השטיח עם מטלית לחה ולהוציא ידנית את השיער הסבוך.

הקפידו לשאוב ולנקות את השטיח באופן קבוע, הקפדה על שאיבת אבק תשמור על השטיח שלכם נקי לאורך שנים

מה לא לעשות?

  • אל תשטפו את השטיח עם צינור מים ותניחו אותו בחוץ להתבייש,  שטיפה  וייבוש לא נכונים הורסים את השטיח.
  • אל תניחיו את השטיח במקום שבהכרח מחייב שידרכו עליו, באופן טבעי הם השטיח מומוקדם ישר מול דלת הכניסה,  הוא בסופו של דבר יהרס. שטיח הסלון לעומת זאת יכול להחזיק שנים ארוכות.
  • שמש בסלון מחממת ונעימה אבל על השטיח בסלון היא יכולה מעט להזיק
  • אם יש לכם כלב או בעל חיים אחר בבית נהדר, אבל בדומה לעשיית צרכים מחוץ לבית, נסו לאלף אתו כך שידע שהשטיח מחוץ לתחום.
  • בית עם ילדים ?  הקפידו על כללים, אכילה ושתייה מומלץ שלא לבצע בסלון ובמידה וכן רק באישור ההורים.

תהנו.