כך תהפכו את הסלון בבית לחדר משפחה מושלם

נובמבר 16, 2020

שלא כמו בסרטים האמריקאיים בהם תמיד רואים סלון לאורחים וחדר משפחה ברוב הדירות בארץ יש סלון אחד גדול אמנם, שמשמש לשניהם. הסלון הוא החדר המרכזי בבית בו כל המשפחה יושבת רוב היום אם בנפרד או ביחד, ומבלה בו זמן משפחתי, מארחת אורחים, צופים בסרט או נחים על הספה. אפשר לשדרג את הסלון ולהפוך אותו לדר משפחה נעים ונוח צבעוני ומזמין וזה ממש קל ופשוט עם סידור החדר מחדש, התאמת פינות ייעודיות והוספת שטיח.

חמישה טיפים איך להפוך את הסלון בבית לחדר משפחה משפחתי במיוחד:

  1. בחרו פינה והפכו אותה לפינת משחקים או פינת יצירה. אפשר לארגן בה את כל הצעצועים והמשחקים בצורה מסודרת עם ארגזים מעוצבים וקופסאות אחסון נוחות שלא תייצרנה מראה מבולגן בחדר. אפשר לשים בפינה צבעים וטושים דפים ועוד מוצרי יצירה עם שולחן קטן לילדים שרק עליו יוכלו לצייר להדביק לגזור ולקשקש.
  2. בחרו קיר או חלק מקיר והפכו אותו לקטע מיוחד- זה יכול להיות קיר שצובעים אותו בצבע מיוחד שהופך אותו לקיר מגנטי וללוח מודעות מגניב, או קיר שאתם מעצבים עם תמונות משפחתיות. אתם גם יכולים לייצר פינת ציורים מתחלפת של הילדים כמו במוזאון.
  3. שטיח- שטיח מוסיף המון! הוא מוסיף צבע ומתאים לעיצוב החדר. כאשר מדובר בסלון שהוא בעצם חדר משפחה השטיח צריך להתאים מבחינת כמה פרמטרים- בגודל שלו, בנוחות שלו, ובפרקטיות. מכיוון שמדובר בילדים הם בעיקר יושבים על השטיח או הולכים עליו יחפים ולכן הוא צריך להיות נעים. חשוב שהוא יהיה איכותי ונוח ולא יקרע בקלות. המלצה נוספת היא לבחור שטיח שקל לניקוי כי בכל זאת מדובר בילדים… עם ההיצע שיש היום עם סוגי שטיחים שונים תוכלו למצוא די בקלות שטיח שעונה על כל הקריטריונים האלה וגם מעוצב להפליא במחיר משתלם.
  4. עציצים מפלסטיק- אם אתם לא רוצים להתחיל להשקות את העציצים באופן קבוע, או מפחדים שתשכחו ואז הם ינבלו ותצטרכו להחליף אותם בתדירות גבוהה, רכשו עציצים מפלסטיק. ישנם עציצים שנראים ממש אמיתיים בכלים מעוצבים ותוכלו להשקיע בבחירת הצבעים ולשלב אותם במקומות שונים בחדר המשפחה.

מדפי ספרים- בסלון, יותר נכון בחדר המשפחה יושבים גם לקרוא. לבד על הספה בערב כשהילדים נרדמו או ספר קריאה לילדים או שהם קוראים בעצמם. תדמיינו לכם שבת בבוקר אתם על הכורסא קוראים עיתון, המתבגרת על השטיח שקועה בספר והקטנצ’יק מעלעל בספרי הילדים שלו ומבקש שתקראו לו. תענוג של מחשבה! בשביל זה כל מה שצריך זה לתלות מדפי ספרים מותאמים בגובה לפי הספרים ולשלב אותם בסלון ליד פינת המשחקים או ליד הספה.