טיפים לשמירה על שטיחים מעוצבים

נובמבר 10, 2019

טיפים לשמירה על שטיחים מעוצבים

שיטות מסוימות לתחזוקת שטיחים מעוצבים לבית, עושות בדיוק את הפעולה ההפוכה, ועשויות לפגוע בשטיח שלכם. אז איך לשמור על השטיח לאורך זמן? התשובות במדריך הבא.

ישנם סוגים שונים של שטיחים מעוצבים לבית. כל שטיח דורש התייחסות שונה וצורת תחזוקה ייחודית, ועם זאת ישנן טעויות גורפות שיכולות לפגוע בכל שטיח.

במדריך הבא נסביר אילו טעויות נפוצות בתחזוקת שטיחים זולים, יקרים, מעוצבים, ומה תוכלו לעשות כדי למנוע אותן.

הקפידו על מניעת לחות

לחות גבוהה עשויה לפגוע במרקם השטיח שלכם. אם אתם גרים במישור החוף, אתם חשופים במיוחד לתופעה הזו. כדי למנוע את הנזקים שעשויים להיגרם לשטיח כתוצאה ממפגעי לחות, חשפו אותו אחת לשנה ישירות לשמש (על ידי תליה או פריסתו במרספת למשל).

הפעולה הזו תסייע לייבוש השטיח משאריות לחות על גבי הסיבים, מה שיעזור לכם לשמור על השטיח לאורך זמן.

שפשוף כתמים פוגע בשטיח

כתם מכוער מתפשט על גבי השטיח, ואתם רצים מיד לקחת מטלית לחה ולשפשף את השטיח. מדובר בטעות קריטית שעשויה רק להחמיר את המצב ולפגוע בשטיח שלכם.

כשאתם משפשפים את הכתם אתם בעצם מחדירים אותו עמוק יותר אל תוך סיבי השטיח, ומרחיבים את הכתם יותר ויותר.

אם מדובר בכתמים קלים, תוכלו להשתמש במטלית יבשה כדי לנסות ולספוג את הכתם. לחצו על הכתם באמצעות המטלית היבשה מבלי לשפשף אותו. סביר להניח שהכתם לא יעלם לגמרי, אך הפעולה הזו תסייע לכם להסיר אותו לגמרי לאחר מכן באמצעות מי סודה או חומץ. 

אל תנסו להשתמש בחומרי ניקוי חזקים יותר, שכן לא ניתן לדעת איך החומרים הללו ישפיעו על מרקם וצבע השטיח.

אל תכו – אווררו

הכאת השטיח, באמצעות כלים ייעודיים או מאולתרים, אמנם תסייע בהסרה של גרגרי אבק, אך היא גם פוגעת במרקם השטיח. מעבר לכך, הכאת השטיח אולי תיפטר זמנית מגרגרי האבק, אבל היא חסרת תועלת מול אויב מיקרוסקופי וטורדני, שמסתתר בעומק סיבי השטיח ונקרא קרדיט האבק.

כדי להיפטר מקרדיט האבק יש לשאוב את השטיח באמצעות שואב אבק בעל עוצמה גבוהה, ולאחר מכן לאוורר אותו מחוץ לבית. קחו בחשבון שחשיפה ממושכת של שטיח מעוצב לאור השמש, עשויה לפגוע במרקם ובצבע שלו.

כך תשמרו על ניקיון השטיח

חילצו נעליים בכניסה לבית – השטיח שלכם צובר לכלוך מעצם העובדה שהוא מונח על הרצפה, כך שאין שום צורך להוסיף על הלכלוך שגם כך מצטבר עליו עוד לכלוך מבחוץ.

פעולה פשוטה של חליצת הנעליים בכניסה לבית תמנע מכם מלחמות מיותרות של מלחמה עם כתמים קשים, שאריות חול ובוץ, ותקל עליכם את מלאכת ניקוי השטיח.

שאבו את השטיח – הדרך היעילה ביותר לנקות שטיחים מעוצבים לבית היא לשאוב אותם באמצעות שואב אבק חזק. את שואבי האבק האלחוטיים שמרו לפעולות ניקיון פשוטות יותר, כמו שאיבת אבק מהרצפה. 

כשמדובר בשאיבת לכלוך משטיחים קלאסיים, שטיח מרוקאי, או כל שטיח אחר, ההמלצה היא להשתמש בשואב אבק איכותי וחזק, כזה שיוכל להיפטר מכמות גדולה של לכלוך שהצטבר על גבי השטיח שלכם.

תדירות השאיבה המומלצת היא פעם בשבוע לבית עם ילדים ו/או חיות מחמד, ופעם בשלושה שבועות במקרים אחרים.

אטמו את השטיח בזמן אחסונו –  אם אתם בוחרים לאחסן את השטיח בתקופת הקיץ, הכניסו אותו לתוך שקית ניילון אטומה, יחד עם נפטלין למניעת עש.

מעוניינים לרכוש שטיח מעוצב לבית? מומלץ להתייעץ עם חברת שטיחים מקצועית שתסייע לכם להתאים את השטיח המתאים ביותר לצרכים שלכם.