איך לבחור את צבע השטיח?

ינואר 17, 2021

בחירת שטיח עשויה להיות אחת ההחלטות המורכבות אך החשובות ביותר לעיצוב הבית, זאת כיוון שנדרש לבצע בחירות מרובות כגון סגנון השטיח, סוג הסיבים, הדוגמה, האיכות, ולבסוף- גם הצבע מהווה גורם מכריע.

לעתים קרובות בחירת צבע השטיח מהווה את החלק המהותי ביותר עבור הלקוחות, בעיקר מאחר ולפעמים לא קל לדמיין את שילוב צבע ההשטיח בחלל גדול. צבע השטיח משפיע על נראות החלל כולו ולכן לפעמים למרות שרוצים שינוי, הבחירה עשויה להיות מעט מבלבלת.

אם אתם לא בטוחים מהיכן להתחיל בהחלטה על צבע השטיח, אנו שטיחי יירושלים כאן בשבילכם. בואו נתחיל!

אז באיזה צבע כדאי לבחור?

עבור חללי המגורים העיקריים בבית, כמו למשל הסלון וחדר המשפחה, בדקו קודם את צבע הספה שלכם, ואם עוד אין ספה – כדאי לרכוש אותה לפני שרוכשים את השטיח, מאחר ועל פי צבעי הספה יהיה קל יותר להתאים את סוג השטיח וצבעו.

צבעים ניטרליים לשטיח

יש סיבה לכך שצבעים ניטרליים הם ה- BEST SELLERS בשטיחים. לשטיח יש השפעה גדולה בחדר, וצבעים בהירים במרחב יכולים להיות גורם מכריע מאחר והם מגדילים את נראות החלל. אנו ממליצים לעצב את החדר בצבעים בהירים או נועזים יותר באלמנטים אחרים של עיצוב החדר כמו צבע הקירות, כריות בספה, מצעים ופריטי ריהוט קטנים יותר כמו מנורות. כך שהשטיח יהווה תוספת מעודנת ואלגנטית לחדר.

המגמה הנוכחית ברכישת שטיחים הינה צבעים ניטרליים בגוונים ארציים, כולל אפורים חמים ובז’ הפופולרי תמיד. צבעים ניטרליים הם לווא דווקא להיות משעממים, אלא הדבר תלוי בעיצוב השטיח ושילוב הצבעים בו. כדי לוודא שהשטיח שלך עדיין בעל אישיות למרות הצבע הניטרלי, בחר במרקם מתאים לשטיח. סגנונות גזירה ולולאה מספקים עומק ואופי לשטיח תוך שמירה על עדינות מספקת כדי לעודד את שילובו בצורה נכונה בחדר.

“כתמים” אופנתיים

דרך נהדרת נוספת לשלב אישיות בשטיח שלך היא לבחור צבע מנומר במקום צבע אחיד. בדרך כלל, שטיחים עם “כתמים” נמצאים בצבעים ניטרליים בהירים בשילוב נגיעות של צבעים ניטרליים כהים יותר.

בנוסף להיותם מושכים מבחינה ויזואלית, הכתמים הללו די פרקטיים, מכיוון שהם יכולים לעזור להסתיר כל פיסות לכלוך או מוך שעלולות להימצא על השטיח שלך בין השואבים. בבחירתכם, אולי כדאי לשקול צבע מנוקד על מנת להסוות לכלוכים וכתמים בשטיח.

סגנון חיים וצבע שטיח

אורח החיים שלכם ואופן השימוש בחדר הם שיקולים מהותיים בבחירת צבע השטיח. משק בית עסוק עם ילדים, חיות מחמד והורים עובדים בדרך כלל אינו מתאים בדרך כלל לשטיחים לבנים או בהירים מדי, עליהם ניתן לראות לכלוך בקלות רבה יותר מצבעים אחרים.

יש לזכור כי צבעים בהירים מאוד וכהים מאוד מראים פסולת הרבה יותר לא רצויה מאשר גווני אמצע. בעוד שצבע כהה עשוי להיות נהדר בהסתרת כתמים, הוא יראה יותר מוך ואבק מצבעים אחרים. על כן, צבע השטיח האידיאלי הינו שטיח שאינו בהיר מדי ואינו כהה מדי.

בחרו את השטיח שלכם בחוכמה

צבע השטיח יכול לשנות את כל התחושה של חדר, לכן הקפידו לבחור את הצבע בחוכמה. חשבו כיצד טרנדים עשויים להשתנות עם השנים, וודאו כי הצבע שאתם אוהבים היום עדיין יאהב אתכם בהמשך הדרך.

לאחר שצמצמתם את בחירת הצבע, הגיע הזמן להתחיל לבחון את הדגמים השונים.
אנשי המכירות של ‘שטיחי ירושלים’ ישמחו לסייע לכם בבחירת הצבע לשטיח המתאים ביותר לחדרכם על מנת שהעיצוב יהיה לא פחות ממושלם.